
Most po renowacji
Zwiększenie prędkości pociągów oraz krótszy czas podróży to efekty prac na trasie Siedlce – Czeremcha na kolejowym moście nad Bugiem koło Mierzwic. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. naprawiły i zabezpieczyły konstrukcję stalową oraz zwiększyły bezpieczeństwo. Wartość robót to ok. 6 mln zł netto.
Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia to możliwość skrócenia czasu przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce – Czeremcha.
W ramach zadania naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej mostu, wymieniono podkłady (mostownice), poprawiono skrajnię obiektu, co umożliwi przejazd pociągom o większych gabarytach. PLK zadbały również o wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu. Na obiekcie zamontowano elementy zapobiegające wykolejeniom.
W trakcie prac remontowych ruch pociągów prowadzony był jednym torem na moście. Obecnie, po skończeniu robót, ruch odbywa się po obydwu torach przeprawy.
Naprawa uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej w obu kratownicach oraz zabezpieczenie ich przed korozją poprawiły wygląd obiektu, który jest charakterystycznym elementem krajobrazu. Most odzyskał swój historyczny blaski.
Na konstrukcję ponad 320-metrowego kolejowego mostu składają się trzy stalowe, kratowe przęsła, oparte na kamiennych filarach. Obiekt wybudowano w 1905 roku i do dzisiaj stanowi wizytówkę regionu.
Prace na historycznym moście prowadzone były od końca marca 2017 r. do listopada 2017 r. Zadanie dofinansowane jest ze środków Funduszu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility CEF). Prace prowadzi Track Tec Construction Sp. z o.o., w konsorcjum z firmą Intop Warszawa Sp. z o.o.
Wartość całego zadania to ok. 200 mln zł netto, z tego 6 mln zł to prace na moście kolejowym.
Zapraszamy do galerii: Renowacja mostu kolejowego: IV-XI 2017

