Fronołów nad Bugiem, internetowa społeczność przyjaciół Fronołowa
Strona Główna · Artykuły · Forum · Linki · Kontakt · Galeria · Szukaj · Filmy Video · Na ryby · Download · Usługi · Wtorek, Października 20, 2020
Wspomnienia mieszkańców
Z A P R A S Z A M Y !

Wspaniałe wspomnienia
z dawnych lat
mieszkańców i przyjaciół
Fronołowa


Nawigacja
Najnowsze komentarze

eKartki

Gadżety


Propozycje:
co dodać na stronie

Ostatnie Artykuły
Fronołów 1905 - 1948...
Zakaz wstępu do lasu
Mierzwice zostaną up...
Głosujcie na Mierzwice!
Obóz przysposobienia...
Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
smieci we Fronołowie
A-fro-ktualności
Mierzwice Kolonia - ...
Nazwy alejek/uliczek
Koleżanka szuka domu...
Najciekawsze Tematy
Czy potrzebna lep... [143]
A-fro-ktualności [126]
smieci we Fronołowie [63]
Kalendarz [61]
Gdzie można / war... [59]
Witamy mieszkańców :) off

Mieszkańcy online:

Ania 1 dzień
Wojtek4119 3 tygodni
iwaoch 8 tygodni
starogowienna 8 tygodni
Glinthor 8 tygodni
jurand11 tygodni
Admin11 tygodni

Gości online: 2

Twoje IP to: 3.238.4.24

Losowa Fotka
Fronołów ad.1959.
Fronołów ad.1959.
Fronołów z dawnych lat...
Newsletter
Dla mieszkańców
Zdjęcie
Albumy Zdjęć > Stare fotki: wojna, po wojnie i czas PRL > Niemiecki punkt kontrolny na granicznym moście. << >>
most_old_8765.jpg
Z tyłu podpis: "Brücke von Polen nach Rußland über den Bug."

Fotografia wykonana między wrześniem 1939 a czerwcem 1941 roku. Po lewej murowana strażnica z czasu budowy mostu (1907). Prawe przęsło mostu - pierwotne (z czasów budowy linii). Lewe przęsło wybudowane w miejscu starego około 1935 roku.

więcej szczegółów http://fronolow.pl/news.php?readmore=50



Data: 04/02/2015 20:36
Dodany przez: Admin
Wymiary: 1229 x 1956 pikseli
Rozmiar pliku: 257.17Kb
Komentarzy: 5
Ocena: Brak
Obejrzano: 3065
Komentarze
Ania dnia listopada 18 2009 22:53:49
niesamowicie nurtuje mnie ten budynek po lewej stronie. Co to było?
Admin dnia listopada 18 2009 23:18:53
zauważ że takie "budynki" były po obu stronach mostu, przyjrzyj się temu zdjęciu u góry oraz temu:

http://www.fronolow.pl/images/articles/most_old_01.jpg
afmks dnia listopada 19 2009 22:43:55
Te budynki to nic innego jak strażnice. Mosty były ważnymi budowlami strategicznymi i dlatego jako takie miały być chronione przez wojsko. Bliźniaczy most na Niemnie jeszcze do niedawna był stale strzeżony prze białoruskich sołdatów. Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że cała linia siedlecko bołogojska (której elementem był fronołowski most) została wybudowana na żądanie sztabu francuskiego i była magistralą wyłącznie strategiczną. Zastanawia mnie dlaczego na Bugu przeprawa była jednotorowa a na Niemnie dwutorowa. Mam na to dwie hipotetyczne odpowiedzi: nie zdążono wybudować drugiego przelotu (jak i pewnej części infrastruktury wojennej na całej linii) lub celowo (Kongresówka i tak miała być oddana praktycznie bez walki i łatwiej taką przeprawę zniszczyć).

Te powiązania militarne naprowadzają jeszcze na inny trop... W 1912 w rocznicę wojny rosyjsko francuskiej Rosjanie na omawianej linii zmienili nazwę stacji Wołkowysk II na Bagrationowsk a Królewszczyzna na Siesławino. Niestety nie udało mi się znaleźć żadnego carskiego wojaka o nazwisku Fronołow.... ale już Frołow był! Może to tylko ślepa uliczka?
Admin dnia listopada 19 2009 22:53:51
Zastanawia mnie dlaczego na Bugu przeprawa była jednotorowa a na Niemnie dwutorowa

o jakim okresie mówisz ? od początku most był planowany na 2 przeloty (konstrukcja filarów, nasypy)) i przez większość swojego ponad 100 letniego żywota te dwa przeloty posiadał...
afmks dnia listopada 19 2009 23:07:27
To, że nasypy lub filary zostały zbudowane pod linię dwutorową nie świadczy o tym, że most był dwuprzelotowy od początku. Cała linia Siedlce Połock Bołogoje podzielona była na dwa odcinki: Siedlce - Połock i Połock - Bołogoje. W pierwszej części linia była dwutorowa, za Połockiem już jednotorowa. Niemniej jednak nasypy i wszystkie przeprawy między Połockiem a Bołogoje były przygotowane pod dwa tory. Drugi tor mógł być położony bardzo szybko w wypadku zagrożenia wojną. Tak się złożyło, że na tym drugim odcinku nigdy Rosjanie nie zdążyli położyć tego drugiego toru. Do dzisiaj wszystkie mosty mają tam zdwojone przypory a nasypy przez całe tysiąc kilometrów są podwójne. Analogiczna sytuacja występuje w niedalekiej linii Łuków - Lublin (czyli też strategicznej).
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych mieszkańców Fronołowa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Dodaj do ulubionych
Logowanie
Mieszkaniec e-Fronołowa

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym mieszkańcem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Historia wciąż żywa
P O L E C A M Y !

Historia Fronołowa i
mostu na Bugu
od roku 1905


Ostatnio dodane zdjęcia

Pod górkę


10.10.2020


Nowa plaża


Przy wyrębie


Pospolite ruszenie f...


Wiosna


Domek


Wrzesień


więcej...
Ankieta dla mieszkańców
Czy chciałbyś aby alejki we Fronołowie miały swoje nazwy?

Tak!

Eee.. nie.

Wisi mi to :)

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Created by zwiruk.pl Copyright (C) 2008 | Powered by PHP-Fusion

14443662 Unikalnych wizyt w wirtualnym Fronołowie od maja 2008